EMERYTURAPYTANIA I ODPOWIEDZI

Podwójna emerytura? Jedno świadczenie trzeba będzie zwrócić!

Jeden z czytelników bloga Finanse dla Seniorów otrzymał takie pismo od ZUS. Poniżej pełna treść.

„Szanowny Panie,
Zawiadamiamy, że zmieniliśmy numer wypłacanej Panu emerytury. Zmiana ta nie ma wpływu na wysokość emerytury oraz termin wypłaty emerytury, które pozostają bez zmian. Nowy numer świadczenia: xxxxx
Uprzejmie informujemy, że zmiana numeru emerytury wynika ze zmian technologicznych, jakie wprowadziliśmy w zakresie obsługi świadczeń emerytalno-rentowych.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku otrzymania dwóch przekazów za ten sam okres należy odmówić przyjęcia jednego z nich i niezwłocznie zawiadomić Zakład.
Legitymacja wydana do dotychczas pobranej emerytury zachowuje swoją ważność zgodnie z zawartą w niej informacją dotyczącą daty ważności legitymacji”

Obraz może zawierać: tekst „Szanowny Panie, zawiadamiamy że zmieniliśmy numer wypłacanej Panu emerytury. Zmiana ta nie ma wpływu na wysokość emerytury oraz termin.wwnfatv.emorytury które pozostają bez zmian. Nowy numer świadczenia Uprzejmie informujemy, ze zmiana numeru emerytury wynika ze zmian technologicznych, jakie wprowadziliśmy w zakresie obsługi świadczeń emerytalno-rentowych Jednocześnie nformujemy, ze W przypadku otrzymania dwóch przekazów za ten sam okres należy odmówić przyjęcia jednego z nich niezwłocznie zawiadomić Zakład. Legitymacja wydana do dotychczas pobieranej emerytury zachowuje swoją ważność zgodnie z zawartą w niej informacją dotyczącą daty ważności legitymacji.”


Z czego to wynika? W jaki sposób możemy zawiadomić ZUS?

Zapytałem o to ZUS na Twitterze: https://twitter.com/zus_pl/status/1315961075171557382

„Za dany miesiąc przysługuje tylko jedna emerytura, dlatego nadplanową wypłatę należy zwrócić. Z ostrożności uprzedzamy emerytów, żeby wiedzieli, jak zareagować w wyjątkowej sytuacji. Można nas powiadomić pocztą, w placówce, telefonicznie, mailem lub przez PUE ZUS.”

https://twitter.com/zus_pl/status/1315961075171557382

Jak skontaktować się z ZUS?

Oprócz powyższych wskazówek w dobie pandemii koronawirusa najlepszym sposobem będzie kontakt z infolinią ZUS: 22 560 16 00

Ważne!
Pełne informacje w swojej sprawie uzyskasz przez telefon, jeżeli podasz identyfikator PUE i hasło (PIN) do COT. Jeżeli tego nie zrobisz, ZUS poda Ci tylko informacje ogólne.

Odradzamy wizytę w placówce z powodu koronawirusa.

Można także zadać ogólne pytanie przez formularz kontaktowy (wymagane jest posiadanie skrzynki mailowej).

Link do formularza na stronie ZUS: https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zadaj-pytanie-zus

Formularz kontaktowy zapytania ogólnego (w przeciwieństwie do poczty elektronicznej e-mail) gwarantuje bezpieczeństwo przekazywanych informacji, dlatego można zawrzeć w nim informacje osobiste dotyczące zgłaszanej sprawy przez klienta Zakładu.

Skip to content